Doodmoe aangekomen in Medan, Sumatra

22 september 2016 - Medan, Indonesië

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag hebben we Beer en Floor naar het dierenpension gebracht, twee katjes in de bench die ons aankeken met honderd vraagtekens om hun kopjes. Puck naar de
oppas Irene en ze was al snel tevreden met drie komkommerschillen.

Joost en ik sliepen niet goed en na een aantal uurtjes slaap stond Joost op en ik deed nog een poging om morpheus te vinden. Vakantie stress speelde me parten en na een aantal keren de belangrijkste papieren gecheckt te hebben, reden we naar Schiphol.

De totale vliegtijd inclusief de vlucht naar Medan duurt dertien uur. Al met al waren we zo'n 24 uur onderweg. Het was een voorbeeldige reis zonder haperingen. Het mooiste uitzicht was over de Caspische Zee omringt door grijze bergen. De ondergaande zon gaf de heuvels extra lange schaduwen waardoor er een grillig schouwspel ontstond.
Vanaf Singapore Airport was het een uurtje vliegen naar Medan. Kijkend naar beneden zag ik een afwisselend landschap van sawa's, palmbomen en hutjes met daken gemaakt van golfplaten.

Het was te mooi om waar te zijn, echter, de dag was nog jong. In de aankomsthal stond de chauffeur ons op te wachten en snel pinde Joost nog wat Roepia's voordat we wegreden naar Medan voor onze overnachting. Wel 5000 Rps. omgerekend 3,50 Euro. Wel erg zuinig. Effe wennen aan de aantallen en waarde van de munt. We reden langs acht bussen met dicht gestickerde deuren. Op de etiketten stond geschreven Health Quarantaine. Ik vroeg aan de chauffeur de reden hiervan. Hij lniegde uit dat deze mensen Mekka gangers waren en thuis aangekomen eerst een dag in quarantaine moeten verblijven voordat ze weer deel kunnen uitmaken van hun woongemeenschap