Veilig weer thuis in nederland

20 oktober 2016 - IJsselstein, Nederland

Zo...na een vermoeiende terugreis zit ik nu bij te komen op de bank. Gisteren geland op Schiphol en geconfronteerd met het Nederlandse klimaat en de vroeg invallende duisternis. Ik kan je melden..dat is erg wennen! Die dag de huisdieren opgehaald en boodschappen gedaan. Afgesloten met een etentje buiten de deur, want geen van beiden hadden zin om te koken. Vroeg naar bed want ik had best last van een jetlag. tjonge wat was ik moe..tijden tv kijken vielen mijn ogen dicht. Na een heerlijke nachtrust vandaag maar eens kijken wat er allemaal nog geregeld moet worden om in het normale patroon te komen. Dus financiën, de laatste foto's, de agenda etc.etc. Gisteren samen even mijmeren over wat we allemaal hebben meegemaakt, gezien en beleefd hebben. Dat is best veel en divers. Leuke, bijzondere en enerverende dingen. Vanmorgen nog even mijn foto's vanaf mijn mobiel geüpload en nu staat alles op de laptop. Hester gaat daar een plan voor maken hoe we e.e.a. gaan bewaren en in albums/fotoboeken gaan plaatsen, zodat we een mooi naslagwerk voor onszelf krijgen die we kunnen koesteren en met anderen op een makkelijke manier kunnen delen. Ik kijk met veel plezier terug op deze mooie droomreis die ik samen met mijn lief heb mogen maken. Het was zeker pittig qua inspanning. Beiden kwamen tot de conclusie dat, nu we deze leeftijd hebben, het reizen veel energie kost. Als we dat nogmaals willen doen, dat we daar zeker rekening mee gaan houden qua planning van de activiteiten. Het mooiste qua natuur vond ik Sumatra. Ongerept, authentiek en mooi. De indruk van Bandung, mijn geboorteplaats, was bijzonder. De ervaring om te lopen in de straat waar jouw ouders hebben gelopen en gewoond vond ik speciaal. Helaas heb ik van die tijd geen enkele herinnering, maar nu wel een beeld bij. Het huis, althans wat ik dacht dat het kon zijn, was helaas niet toegankelijk en de tand des tijds had zijn werk gedaan. Kortom een bijzondere ervaring. De treinreis door Java was relaxed en mooi. Een prima manier om een indruk te krijgen van het landschap. Redelijk comfortabel en snel. Bali vond ik relaxed. Goede infrastructuur, prima weer, mooie stranden en vriendelijke mensen. Kortom een prima plek om te vertoeven. Ja..veel toeristen dat wel. Een bezoek aan Kuta deed me huiveren..daar wil ik nog niet dood worden gevonden. Wat een massatoerisme. Het herdenkingsmonument voor de slachtoffers van de bomaanslag in 2002 was indrukwekkend. Verder snel wegwezen uit Kuta! Lovina, Ubud en Sanur waren m.i. oke! De terugreis viel me zwaar omdat ik weinig kon slapen door een klein kindje die het vliegen toch niet als prettig ervoer en de hele reis met regelmaat, dit door huilen kenbaar maakte. Nou ja, dan maar film kijken en spelletjes op de Nintendo doen. Ik heb in ieder geval 5 nieuwe films kunnen kijken. Zoals Johan al zei: "Elk nadeel heb een voordeel" en ja hoor hij heeft in deze situatie weer gelijk! Dank je wel voor je aandacht door ons te volgen via dit medium. Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen meegenieten en dat we dit met je hebben kunnen delen! Nu weer terug naar het dagelijks leven. Salamat jalan. Joost & Hester